Κάνε subscibe στο κανάλι μας στο Youtube
Όταν ο Μπέκαμ άλλαξε για πάντα το brand της Ρεάλ!
Retro Stories

Όταν ο Μπέκαμ άλλαξε για πάντα το brand της Ρεάλ!

Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα από τα γνωστότερα ονόματα στον πλανήτη και στη Ρεάλ οφείλει πολλά για αυτό. Όπως και οι Μαδριλένοι σε αυτόν.

02.07.2021 | 18:42

Σαν σήμερα, 2 Ιουλίου του 2003, η Ρεάλ ολοκλήρωνε την απόκτηση και την ανακοίνωση του Ντέιβιντ Μπέκαμ. Στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ της ομάδας, το νεότερο αστέρι των γκαλάκτικος παρουσιαζόταν στον Τύπο. Καταφθάνοντας στην Μαδρίτη, ο Άγγλος ξεκίνησε μια χιονοστιβάδα αλλαγών. Βραχυπρόθεσμα, ήρθε η αναβάθμιση της οικονομίας και του πρεστίζ της «βασίλισσας». Κοιτώντας όμως πίσω από το σήμερα, βλέπουμε πως άλλαξε γενικά ο τρόπος λειτουργίας των ποδοσφαιριστών έξω από το γήπεδο.

Από μεγάλη εμπορική δύναμη… κυρίαρχη

Το ξεκίνημα του 21ου αιώνα ήταν… ιδιαίτερο για την Ρεάλ Μαδρίτης. Παρά τις επιτυχίες της στο Τσάμπιονς Λιγκ στις αλλαγές του αιώνα, η ομάδα είχε χτυπήσει σε ύφαλο. Τα χρέη ήταν σε δυσθεώρητα ύψη και το στάτους του κλαμπ είχε σημειώσει σημαντική ύφεση. Με τις εκλογές του συλλόγου το 2000 να πλησιάζουν, ο Φλορεντίνο Πέρεθ δήλωσε υποψηφιότητα δίνοντας δύο υποσχέσεις. Ένα, πως θα καταφέρει να μειώσει το χρέος της ομάδας και δύο, πως θα ντύσει στα λευκά τον Λουίς Φίγκο, παίκτη τότε της Μπαρτσελόνα.

Αγοράζοντας τον Πορτογάλο αστέρα, το αλόγιστο ξόδεμα εκατομμυρίων των Γκαλάκτικος είχε ξεκινήσει. Μια τακτική η οποία ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με την «μείωση των χρεών του κλάμπ», ο Πέρεθ έβαλε στόχο την απόκτηση τουλάχιστόν ενός αστέρα παγκοσμίου κλάσης κάθε καλοκαίρι. Φίγκο το 2000, Ζιντάν το 2001 και Ρόναλντο το 2002, η κρεμ ντε λα κρεμ της ποδοσφαιρικής κοινωνίας  μετακόμισε στο «Σαντιάγκο Μπερναμπέου.

Κανένας όμως δεν πέτυχε τόσα όσο ο Ντέιβιντ Μπέκαμ όταν ήρθε το 2003. Αν και οι γκαλάκτικος φαινομενικά απέτυχαν να εκπληρώσουν τους στόχους που είχαν, σημείωσαν μια επιτυχία ίσως μεγαλύτερη. Το μεγάλωμα του ήδη τεράστιου brand name της Ρεάλ Μαδρίτης και την εκτόξευση της οικονομίας του κλαμπ. Και ο Άγγλος μέσος ήταν ο καλύτερος στο να το πετύχει αυτό.

Η βιασύνη της Γιουνάιτεντ που την έκαψε

Έχοντας φτάσει σε ακραίο βαθμό τις σχέσεις του με τον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον το 2003, ο Μπέκαμ έγινε το «μαύρο πρόβατο» στην Γιουνάιτεντ. Σύντομα, ο Σκωτσέζος τεχνικός έκανε γνωστό πως το μέλλον του Μπέκαμ δεν βρισκόταν πλέον στην ομάδα. Ο Τζοάν Λαπόρτα, υποψήφιος τότε για πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, είχε τάξει την απόκτηση του Άγγλου σούπερ σταρ.

Παράλληλα, η Ρεάλ ετοιμαζόταν να αγοράσει το επόμενο αστέρι της, σύμφωνα με την τακτική των Γκαλάκτικος. Διεξάγοντας εκτενή εμπορική έρευνα αλλά και μετά από δύο μήνες συζητήσεων, συμφωνήθηκε η παραχώρηση του. Αν και η Μπαρτσελόνα προσπάθησε να χαλάσει την μεταγραφή τελευταία στιγμή, ο Μπεκς αρνήθηκε, καθώς ήθελε μόνο τους Μαδριλένους.

Το ποσό ανερχόταν μόλις στα 37,5 εκατομμύρια ευρώ. Λιγότερα από κάθε άλλο αστέρι που αγοράστηκε εκείνα τα χρόνια. Ωστόσο, το κλαμπ έβγαλε δεκάδες φορές περισσότερα χρήματα μέσα στα επόμενα χρόνια χάρη μονάχα στην εικόνα του παίκτη. Μια μεταγραφή πραγματικό κελεπούρι, που ακόμα και σήμερα μετανιώνουν στο Μάντσεστερ.

Για την ιστορία, το 1/3 των χρημάτων της μεταγραφής βγήκαν ΜΟΝΟ από την προετοιμασία της ομάδας στην Ασία. Μονάχα στα φιλικά.

Ο Μπέκαμ άνοιξε τον δρόμο

Κατά την έρευνα που έκαναν πριν την απόκτηση του, τα αποτελέσματα έκαναν τους ιθύνοντες της Ρεάλ να τρίβουν τα χέρια τους. Στα προφανή εμπορικά στοιχεία ενός ποδοσφαιριστή, ο Μπέκαμ ήταν ένας από τους πιο γνωστούς παίκτες στον κόσμο. Τα καμώματα του με την Μάντσετσερ Γιουνάιτεντ και την εθνική Αγγλίας, τον είχαν κάνει αν όχι τον πιο γνωστό ποδοσφαιριστή στην Γη, έναν από τους γνωστότερους. Ακόμα, ήταν το πρόσωπο της Adidas, της εταιρίας ένδυσης με το μεγαλύτερο πρεστίζ εκείνη την περίοδο στον κόσμο.

Ωστόσο αυτά ήταν μόνο το… ορεκτικό. Η φήμη του Μπέκαμ δεν έμενε μόνο στα στενά όρια του αθλητισμού. Οι χορηγίες του με τηλεφωνικές εταιρίες, εταιρίες αναψυκτικών, αλλά και εταιρίες ένδυσης άνοιγαν κατά πάρα πολύ τον κλάδο από τους οποίους επωφελούταν οικονομικά ο παίκτης και φυσικά η ομάδα του. Μόλις ο πρώτος άντρας σε γνωστό γυναικείο περιοδικό μόδας, ο «Μπεκς» βρισκόταν… παντού!  Κάτι το οποίο και φυσικά γνώριζε η Ρεάλ, έχοντας πλέον το 50% των εμπορικών δικαιωμάτων του.

Μέχρι το 2003, η Ρεάλ κυμαινόταν μέχρι την τέταρτη θέση στην «κόντρα» της με τα άλλα κλαμπ του κόσμου για το μεγαλύτερο εισόδημα ανά έτος. Η άφιξη του Μπέκαμ στην Μαδρίτη έλυσε μια για πάντα την απάντηση για το «ποιος είναι πρώτος». Τα έσοδα της ομάδας σημείωσαν αύξηση μεγαλύτερη του 40% την επόμενη χρονιά και σε βάθος τριετίας είχαν σχεδόν διπλασιαστεί! Κλείνοντας το έτος στην κορυφή σχεδόν σε κάθε περίπτωση και μόλις μια φορ εκτός δυάδας μέχρι και σήμερα, η Ρεάλ είναι το μεγαλύτερο brand name στον πλανήτη.

Κλείνοντας, καταλαβαίνουμε πόσο έξυπνα η Ρεάλ χειρίστηκε τον Ντέιβιντ Μπέκαμ αποκτώντας τον. Ο Πέρεθ, πανέξυπνα μετέτρεψε την ήδη τεράστια Ρεάλ του 20ου αιώνα, στο απόλυτο πρότυπο συλλόγου για την νέα χιλιετία. Αγωνιστικά ο Μπέκαμ ήταν φλοπ, κατακτώντας σε 4 χρόνια μόλις ένα πρωτάθλημα και ένα ισπανικό Σούπερ Καπ. Το πέρασμά του από την Μαδρίτη ήταν ιδιαίτερο και για αυτόν, καθώς η εμπορική του αξία τρύπησε κάθε υπαρκτό ταβάνι. Κάτι που οι σύγχρονοι ποδοσφαιριστές-αθλητές οφείλουν σε αυτόν.

Ακολούθησε το sportsking.gr στο Google News για να μαθαίνεις πρώτος τις ειδήσεις των κορυφαίων ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων.

Κάνε Like στη νέα μας σελίδα στο Facebook και μάθε πρώτος τα νέα της αγαπημένης σου ομάδας

Κάνε subscibe στο κανάλι μας για να βλέπεις πρώτος αφιερωματικά βίντεο και συνεντεύξεις

Retro Stories
Exit mobile version